Bieżnie

Na fali popularności biegania są to z pewnością nasze „bestsellery”! Trening na bieżni ma wiele korzyści:

  • Możliwość ćwiczeń bez względu na pogodę.
  • Systemy amortyzacji, dzięki czemu chronimy stawy (trening na bieżni może być dużo korzystniejszy niż bieganie po asfalcie lub innych twardych powierzchniach)
  • Możliwość regulowania poziomu trudności ćwiczeń oraz obciążenia
  • Możliwość wykonania wszystkich faz treningu na jednym sprzęcie – od rozgrzewki, poprzez trening właściwy, aż do etapu wychładzania organizmu.
  • Możliwość tworzenia własnych programów treningowych, dostosowanych do potrzeb użytkownika
  • Możliwość kontrolowania akcji serca (szczególnie istotna w przypadku osób ciepiących na choroby serca)

Oferta naszej firmy podzielona jest na bieżnie do użytku domowego i komercyjnego w klubach fitness, ośrodkach medycznych, hotelach itp. Proponujemy bieżnie następujących firm: Vision Fitness (komercyjne i domowe), Horizon Fitness (domowe), BH Fitness (komercyjne i domowe), oraz TRUE (komercyjne). Tak jak w przypadku większości sprzętu sportowego, wybór odpowiedniej bieżni powinien zależeć od tego gdzie będzie ona eksploatowana (dom/komercja), z jaką intensywnością, przez ile godzin dziennie i czy spełnia ona nasze potrzeby pod względem parametrów technicznych i funkcji. Kwestią równie istotną jest oczywiście cena i design.

Funkcje

Pomiar pulsu – możemy go dokonać za pomocą czujników dotykowych lub opaski bezprzewodowej. Monitoring pracy serca zwiększa bezpieczeństwo treningu osób z problemami zdrowotnymi, takimi jak nadciśnienie itp. Dzięki pomiarowi możliwa jest także kontrola samego treningu, za sprawą programów typu „Cruise Controll”. Bieżnia sama dostosuje prędkość i kąt nachylenia w taki sposób, aby nie przekroczyć bezpiecznej granicy pulsu lub utrzymać go na bezpiecznym poziomie.

Programy treningowe

Większość użytkowników korzysta jedynie z funkcji – „quick start”. Jest to najprostszy sposób korzystania z bieżni, ale umożliwia jedynie sterowanie ręczne prędkością i kątem nachylenia . Jeśli jednak poświęcimy jedyne 20 sekund na zaprogramowanie bieżni przed bieganiem, otworzy się przed nami zupełnie nieznany do tej pory świat możliwości treningowych! Uzyskamy dostęp do programów predefiniowanych, które pomogą nam osiągnąć nasze cele treningowe szybciej i w bardziej efektywny sposób. Dodatkowo będziemy mogli wykonać test kondycyjny (np. test Coopera), pomiar tkanki tłuszczowej (body test) lub kontrolować trening w zależności od poziomu tętna (HRC).

Motywacja

Wszystkie bieżnie są wyposażone w konsole, które zazwyczaj oprócz klawiszy sterujących posiadają wyświetlacz. Podstawowy i najprostszy w obsłudze (wzorowa funkcjonalność, ale wieje nudą) jest wykonany w technologii LED. Rozwiązanie w pełni wystarczające, aby wykonać trening. Jeśli jednak w trakcie długiego treningu potrzebne nam umilacze takie jak filmy, telewizja, dostęp do Internetu i muzyka to zachęcamy do zapoznania się z szeroką ofertą bieżni z wyświetlaczami LCD. Dodatkowo firmy Horizon i Vision oferują system Virtual Active. Na ekranie konsoli wyświetlają się zapierające dech w piersi trasy biegowe nagrane w jakości HD w najróżniejszych zakątkach Świata. W raz z przemijającym krajobrazem, zmienia się automatycznie prędkość i kat nachylenia bieżni! Firma BH Fitness z kolei znalazła nieco prostsze rozwiązanie, a mianowicie umożliwiła ułożenie na konsoli bieżni tabletu lub smartphon’a, który za pomocą systemu bluetooth (Dual Kit) umożliwia konfigurację z bieżnią. Ten system nazywa się i.concept i za sprawą dedykowanych aplikacji motywacyjnych skutecznie umila trening, czyniąc go zarazem bardziej efektywnym.

Moc

Chyba nikt w tym przypadku nie ma wątpliwości, że im mocniejszy silnik, tym lepiej. Większa moc oznacza większą wytrzymałość, żywotność, prędkość i kulturę pracy urządzenia. Jeżeli zamierzamy biegać 1-3 godziny tygodniowo, wystarczy nam moc do 2 KM. Bardziej regularny trening w granicach 3-7 godzin będzie wymagał mocy od 2 KM wzwyż. Najmocniejsze bieżnie, których moc oscyluje w granicach 4-5 KM przeznaczone są do intensywnego treningu trwającego od 7 do 20 godzin tygodniowo. Tymi bieżniami powinni się głównie interesować profesjonalni biegacze, którzy bieganie bieżni traktują jako trening przygotowawczy do maratonów. Do chodzenia i truchtania, wbrew ogólnej opinii, również należy używać mocniejszych bieżni (powyżej 2 KM!), ponieważ w przypadku tych aktywności fizycznych, bardziej obciążany jest silnik niż w przypadku biegu! Wynika to z tego, że podczas chodzenia, kontakt stopy z blatem bieżni twa dłużej, przez co silnik musi wykonać większą pracę w dłuższym czasie, aby przesunąć pas bieżni. Jeżeli potrzebują Państwo więcej informacji na temat jakiegoś produktu, lub potrzebujecie pomocy przy wyborze, prosimy o kontakt.